czwartek, 11 kwietnia 2013

Zupa soczewicowa

Podglądnięta na blogu White Plate zupa Gordona. Przepis troszkę zmieniony, zamiast kminu indyjskiego dodałam kmin rzymski i dałam zamiast przecieru z pomidorów koncentrat pomidorowy, dlatego kolor wyszedł nieco inny, podobny do zupy dyniowej. Orientalny smak przypraw z czerwoną soczewicą jest zaskakujący, ale zupka smaczna- szczególnie na zimne dni. Przepis z PRZEPIS przerobiony na Thermomixa.
Składniki:
2 łyżki oliwy z oliweky
250 gram czerwonej soczewicy
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka mielonej kolendry, mielonego kminu indyjskiego (niestety ja miałam tylko kmin rzymski), świeżo mielonego imbiru, 1/2 łyżeczki kurkumy, 2 łyżki przecieru pomidorowego (ja dałam koncentrat pomidorowy i zmieniło to konsystencje i kolor oryginału)
800 ml bulionu (Gordon radzi drobiowego, White Plate dała warzywny, a ja miałam pod ręką tylko wołowy)
sól i pieprz do smaku
Oliwę rozgrzać na patelni, dodać pokrojoną w piórka cebulę i czosnek. Smażyć 4 minuty. Dodać suche przyprawy i imbir, po 2 minutach pomidory. Podsmażyć chwilkę, wszystkie składniki wrzucić do Thermomixa, dodać opłukaną soczewicę, wlać bulion i gotować 25-30 minut, 100 stopni, obr. 1 aż soczewica zmięknie. Połowę zupy odlać do garnka, pozostałą część zmiksować, obroty 5-6, 30 sekund i połączyć z zupą niemiksowaną. Doprawić solą i pieprzem. Podawać z jogurtem i kolendrą.
Druga wersja już jak w przepisie przecier pomidorowy a nie koncentrat i wygląda jak trzeba a i smak i konsystencja bardziej przypominająca oryginał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz