czwartek, 1 listopada 2012

Pierś z indyka z suszonymi pomidorami, porem i serem bałkańskim

Świąteczny obiad na dziś:
Skłdniki: pierś indycza ok.800 gram
pół słoiczka suszonych pomidorów
kawałek pora
2 ząbki czosnku
100 gram sera typu bałkańskiego
musztarda francuska
przyprawy- sól, pieprz, surmak, papryka

 
Najtrudniejszy pierwszy krok! Przeciąć pierś w połowie, ale nie do końca, następnie ostrym nożem kroić tak, aby powstał płaski szeroki kawał mięsa. indyczka solimy, pieprzymy, smarujemy obficie musztardą, układamy pory, pokrojony ser i suszone pomidory. Zawijamy jak roladę, w 3 miejscach przykłuwamy wykałaczką. Mięsko z zewnątrz obkładamy pokrojonym na cienkie plasterki czosnkiem, przyprawiamy wg uznania i układamy na Varomie, resztę pokrojonego pora i innych zalegających w domu warzyw (u mnie połowa papryki) układamy obok mięska i wszystko  parujemy w pozycji Varoma około 40 min.
Sos: Do naczynia TM wlałam 300 ml. wody, dodałam resztę suszonych pomidorów ze słoiczka, łyżeczka koncentratu pomidorowego, łyżkę śmietany, pół cebuli, ząbek czosnku, łyżeczkę mąki, suszonego grzyba i 3/4 kostki bulionowej, zmiksowałam 10s/ obr. 9 i gotowałam 5 min 90 stopni obr. 2.

Obiad zapodam z ryżem, surówką z selera i marchewki, po  wizycie na grobach w deszczowe, wietrzne i zimne popołudnie. Brrrrrr.... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz