niedziela, 1 września 2013

Klops indyczy a'la pieczeń z suszonymi pomidorami i bazylią

Kolejny przepis od Kasi Guzik , ostatnio tam czerpię swe kulinarne inspiracje. Klops indyczy z suszonymi pomidorami i bazylią. Mojego klopsa przygotowałam w Thermomixie, żeby było szybciej. Oryginalny przepis TU, a moja wersja tu:
Składniki:
1 kg jakiejkolwiek części indyczej- ja dałam pierś
1 cebula
3-4 ząbki czosnku
3 łyżki świeżej, posiekanej bazylii
1 łyżeczka płatków chili
2 jajka
5 suszonych pomidorów, nie w oleju
1/2 łyżeczki soli
4 łyżki kaszy mannej
oregano- 1 łyżeczka + 1 łyżeczka
pieprz
Oto jak to wykonałam: Suszone pomidory zmiksowałam 20s. obroty 8-10, dorzuciłam cebulę i czosnek 10s. obr 5-6. Wyjęłam mieszankę na chwilę i zmieliłam pokrojoną w kostkę pierś indyczą, 50 s. obr. 9,  dodałam moją mieszankę cebulowo- pomidorową, bazylię, oregano, chili, sól i pieprz, jajka i ketchup, wymieszałam na obrotach wstecznych 40s. Całość przełożyłam do keksówki, przykryłam folią aluminiową i piekło się w 180 stopniach 45 min. Z pozostałego ketchupu i oregano trza zrobić sos i po 45 min. pieczenia posmarować wierzch klopsa i znów do piekarnika, bez przykrycia 25 min. 200 stopni.  Aromatycznego indyka można kroić na kanapki, albo na ciepło z sosem jako danie obiadowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz